Kijkje in de keuken: KLM Health Portaal



Wat als je veel interventies hebt, maar ze nog niet optimaal benut worden? Weten je medewerkers je aanbod op het gebied van gezondheid, vitaliteit en inzetbaarheid

wel te vinden? Rob Koelewijn, health manager bij KLM, ziet dat de basis van KLM goed op orde is, maar dat medewerkers nog geactiveerd moeten worden.

Daarvoor is een portaal nodig, waarop medewerkers op een laagdrempelige en overzichtelijke manier interventies kunnen vinden en waar ze zich gelijk kunnen inschrijven.

Bovendien is het portaal een plek waar medewerkers veel inspiratie en informatie kunnen vinden. Maar hoe pak je dat aan, het bouwen van een health portaal?

KLM doet dat niet alleen. Samen met zorgverzekeraars CZ en Zilveren Kruis zocht KLM een partij die deze bouw op zich kan nemen; van concept tot realisatie.

Daarin is de samenwerking Springest-Inhealth ontstaan.


Rob Koelewijn vertelt vanuit welke vraag de behoefte van het portaal ontstond en hoe dit samenhangt met de algemene strategie van KLM.

Wouter Schouten van CZ vertelt waarom dit project voldoet aan de ambities van een zorgverzekeraar.

Tot slot licht Lotte Mintjes van Zilveren Kruis toe wat de rol van een zorgverzekeraar in een dergelijk project kan zijn!

Bekijk het filmpje - zet je geluid (rechtsboven) aan!