Kijkje in de keuken van Sweco

De reis van een medewerker


Van het eerste contact via LinkedIn of een sollicitatiegesprek tot het laatste gesprek wanneer de medewerker de organisatie verlaat. Steeds vaker brengen organisaties deze reis van een medewerker in kaart. Maar waarom? Het is een handige tool om achter de momenten te komen waarop je als organisatie het gedrag of de mening van een medewerker kunt triggeren of beïnvloeden. Wil je aan de slag met duurzame inzetbaarheid? Dan is het fijn om deze momenten te kennen, zodat je medewerkers op die momenten de juiste informatie kunt toereiken, hen waardering kunt geven of kunt verrassen met bijvoorbeeld een event.


Ook Sweco, die het meest gerespecteerde ingenieursbureau van Nederland wilt zijn en daarvoor de beste mensen nodig heeft, is aan de slag gegaan met employee journeys. Door deze reizen in kaart te brengen kunnen zij op de juiste momenten hun medewerkers triggeren om het beste uit zichzelf te halen en het beste uit Sweco. Benieuwd hoe zij dat hebben aangepakt? Bekijk dan het filmpje!